ההיסטוריה של סמל פורשה והמשמעות שלו עבור המותג

winner

אודות DreamMotors

אני אוהב מכוניות אני אוהב עיצוב
– שמחברים בינהם ביחד
המכונית פורשה היא המנצחת

lion-porsche
porsche panamera

פורשה פנמרה

דגמי הפורשה פנמרה מלווים אותנו החל משנת 2009 והחברה הציגה לנו כבר...

פורשה 911

רכב יוקרה מהיר במיוחד שלא מוותר על טאצ' קטן של...
718-cayman-02

718 פורשה

דגמי הפורשה 718 מלווים אותנו כבר משנת 2004 ואין ספק שהם כאן בכדי...
פורשה קאיין

פורשה קאיין

רכבי הסדרה מככבים על כבישי ישראל החל משנת 2019 וההתלהבות מהם פשוט...
porsche-macan

פורשה מקאן

כל חובב רכבי יוקרה כבר מזמן יודע שאין שני לפורשה. מדובר בחברה...
porsche-taycan

פורשה טייקן

רגעי הספורט הטובים ביותר הם השניות לאחר שיא הרצים – כאשר הנשמה...
logo-porsche

הלוגו של פורשה הוא אחד הלוגואים המוכרים ביותר בעולם.
היבואן האמריקאי מקימילאן א.הופמן שנחשב ליוזם  הלוגו בשנת 1951 של הסמל פורשה.
פרי פורשה פרסם תחרות לוגו ב1951 אבל לא היה זוכה בתחרות.
פורשה הכריזה על תחרות לוגו למציאת לוגו חדש לחברה בשנת 1951, כאשר הפרס הוא מלגה למכללה לאמנויות ולעיצוב תעשייתי של ברלין. אבל לא היה זוכה בתחרות.

בתחילת 1952 שרטט מעצב פורשה פרנץ קסבר ריימספייס גרסה שסימלה הן את שורשי החברה והן את האיכות והדינמיות של מוצריה: סוס שמקורו בסמל העירוני של שטוטגרט ויחד עם השם העיר שמציין מחויבות ברורה למיקום צבעי מדינה של אדום שחור. כמו גם הקרניים המסוגננות, שנלקחו מסמל וירטמברג-הוהנצולרן. הכיתוב של פורשה יוצר קשת הגנה על העיצוב כולו. הסמל נשאר כמו שהוא עד היום.

logo-porsche-old

השימוש הראשון בלוגו היה בפורשה-356. הלוגו של פורשה משמש גם בפוסטרים של סרטים, חוברות, פרסומות וחומרי קידום מכירות עבור חברות המוכרות מוצרים כגון שעונים ואופנועים הנושאים וריאציות של הסמל.

 

המשמעות הסגנונית של סמל פורשה

המשמעות הסגנונית של סמל פורשה היא שילוב של עיקולים וזוויות. הקו המעוקל בחלק העליון מייצג את השמים, בעוד ששלושת הקווים הזויים מייצגים את ניסיון האדם לכבוש אותם. הקו המעוגל בתחתית מייצג מים, ומראה שניתן למצוא את פורשה גם ביבשה ובים.

 
 

ערכי מותג פורשה שהופכים אותו למיוחד

פורשה היא יצרנית רכב גרמנית שנוסדה בשנת 1931. פורשה ידועה במכוניות הספורט הגבוהות שלה, והייתה אחת מיצרניות הרכב המצליחות בעולם.
ערכי המותג האלה הם שהופכים את פורשה למיוחדת כל כך:
איכות | בִּלעָדִיוּת| ביצועים | מוּתָרוּת

סמל פורשה

מדוע בכל זאת סמל חברת רכב כה חשוב?

סמל חברת הרכב הוא חלק חשוב מזהות החברה. זהו סמל המייצג את החברה ואת מה שהיא מייצגת. זה סמל שקיים כבר הרבה זמן. סמל חברת הרכב הוא חלק חשוב במסע הפרסום השיווקי מכיוון שניתן להשתמש בו בצורות שונות של פרסום כגון פוסטרים, עלונים או מודעות מקוונות. הלוגו של חברת הרכב הוא הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם צופים במכונית. הלוגו צריך להיות בעיצוב טוב ויש למקם אותו במיקום מתאים בחלק החיצוני של הרכב. צורת הלוגו צריכה להיות לא מורכבת מדי אבל עדיין מורגשת. זה צריך להיות שונה מסמלים אחרים שאולי כבר קיימים כדי שהוא יעמוד הַחוּצָה. הלוגו של חברת הרכב הוא חלק חשוב במסע השיווק מכיוון שניתן להשתמש בו בצורות פרסום שונות כמו פוסטרים, פליירים או מודעות מקוונות. הלוגו של חברת הרכב הוא הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם צופים במכונית.

הלוגו של פורשה הוא אחד המותגים המוכרים והמכובדים בעולם. העיצוב היה חלק בלתי נפרד מהמורשת של פורשה ונשאר ללא שינוי במשך עשרות שנים.
הסמל של פורשה הוא אחד הסמלים האייקוניים ביותר בעולם. הוא עבר שינויים מינימליים מאז הקמתו.