winner

אודות DreamMotors

אני אוהב מכוניות אני אוהב עיצוב
– שמחברים בינהם ביחד
המכונית פורשה היא המנצחת

lion-porsche
porsche panamera

פורשה פנמרה

דגמי הפורשה פנמרה מלווים אותנו החל משנת 2009 והחברה הציגה לנו כבר...

פורשה 911

רכב יוקרה מהיר במיוחד שלא מוותר על טאצ' קטן של...
718-cayman-02

718 פורשה

דגמי הפורשה 718 מלווים אותנו כבר משנת 2004 ואין ספק שהם כאן בכדי...
פורשה קאיין

פורשה קאיין

רכבי הסדרה מככבים על כבישי ישראל החל משנת 2019 וההתלהבות מהם פשוט...
porsche-macan

פורשה מקאן

כל חובב רכבי יוקרה כבר מזמן יודע שאין שני לפורשה. מדובר בחברה...
porsche-taycan

פורשה טייקן

רגעי הספורט הטובים ביותר הם השניות לאחר שיא הרצים – כאשר הנשמה...
porsche-history

פורשה היא חברה גרמנית המייצרת מכוניות ספורט ורכבי יוקרה. החברה נוסדה בשנת 1931 על ידי פרדיננד פורשה, מהנדס רכב.
החברה ידועה במכוניות הספורט שלה, במיוחד ה-911. פורשה נמצאת כיום בבעלות פולקסווגן.
מטה החברה נמצא בשטוטגרט, גרמניה. חברת פורשה נוסדה בשנת 1931. פרדיננד פורשה עשה חוזה עם ממשלת אוסטריה לתכנן עבורם מכונית. זו הייתה המכונית הראשונה שהוא עיצב והיא נקראה "פורשה סוג 32". למכונית היה מנוע ארבעה צילינדרים והיא יכלה להגיע למהירויות של עד 100 קמ"ש.

פרדיננד פורשה

פרדיננד פורשה

בשנת 1948 יצאה פורשה 356 לייצור סדרתי ראשונה והיא הפכה לאחת ממכוניות המירוץ המצליחות ביותר בתקופתה. בשנת 1950, הם הוציאו את דגם ארבע הדלתות הראשון שלהם, אותו כינו "פורשה 550 ספיידר". בשנת 1959, הם הוציאו את מכונית הספורט הייצור הראשונה שלהם בשם "פורשה 911" אשר מיוצרת עד היום.
המכונית הראשונה של פורשה נקראה "טייפ 32" והיו לה שני מושבים בלבד. בסופו של דבר החברה צמחה ועיצבה מכוניות רבות אחרות שנחשבות כיום לקלאסיות, כמו ה-911 והבוקסטר.
ההיסטוריה של מכוניות פורשה היא נושא מעניין למחקר שכן היא קיימת כבר זמן רב ויש לה גרסאות רבות ושונות של המכוניות שלה. שנות הזהב של פורשה (1953-1972): החברה מתפוצצת בשוק הבינלאומי עם יציאת המכוניות הקלאסיות שלה, תוך שהיא ממשיכה לחדש בטכנולוגיה ועיצוב

פורשה קאיין הוא רכב השטח הראשון שיוצר על ידי פורשה. הוא הושק בשנת 2001 .

לפורשה היסטוריה ארוכה של ייצור מכוניות ספורט ומכוניות יוקרה. בשנות ה-80 הם היו בחזית פיתוח מנועי טורבו לרכבי מירוץ וגם לרכבי כביש. הקאיין היה ניסיון של פורשה לפרוץ לפלח שוק חדש עם רכב שטח. למכונית היה מנוע V8 שיכול להפיק עד 360 כוחות סוס, מה שהקנה לה ביצועים טובים בשטח בנוסף ליכולות הכביש. הקאיין עוצב מתוך מחשבה על נוחות ויוקרה, מה שהפך אותו לפופולרי בקרב אנשים רבים שרצו יותר מקום למשפחותיהם או לעיסוקים חיצוניים כגון ציד או דיג.

פורשה מקאן היא סוכנות שנוסדה בשנת 2014 ובסיסה בניו יורק.

החברה היא מיזוג בין שתי הסוכנויות, Porsche Design Group ומקאן Worldgroup. מנכ"לית החברה, תמרה גפני, עובדת בחברה מאז הקמתה. היא הייתה בעבר נשיאת חטיבת החדשנות הגלובלית של McCann Worldgroup. פורשה מקאן זכתה להכרה רבה בזכות עבודתם בשנים האחרונות. הם זכו במספר פרסים כולל פרסי קאן ליונס וקליוס על עבודתם עם לקוחות כמו אפל, נייקי, גוגל ועוד רבים אחרים. יש להם גם מספר מותגים גדולים כלקוחות כמו קוקה קולה ואמזון, אם להזכיר כמה.

פורשה פאנמרה היא מכונית סדאן ספורטיבית בעלת ארבע דלתות וארבעה מושבים.

לפורשה הייתה הרגע הגדול ביותר שלה בשוק הבינלאומי עם הצגת ה-Porsche Panamera. הסדאן היוקרתית זכתה בפרסים ברחבי העולם והיא בחירה פופולרית בקרב סלבריטאים, מנהלים וחובבי רכב כאחד. היא הוצגה לראשונה בשנת 2009 כמכונית השנייה בליין פורשה. זוהי הפורשה הראשונה שמוצעת עם הנעה לכל הגלגלים, והיא בעלת מקדם גרר גבוה יותר מדגמים אחרים בסגמנט שלה. השם Panamera מגיע ממירוץ Carrera Panamericana שנערך במקסיקו במהלך שנות ה-50.

הדור הראשון של פורשה פאנאמרה עוצב כמכונית סדאן בעלת ארבע דלתות וחמישה מושבים עם צורת גב מהיר ומקומות ישיבה לארבעה אנשים. המכונית תוכננה להתחרות במרצדס CLS, אודי A7 וב.מ.וו סדרה 6 גראן טוריסמו. העיצוב החיצוני תואר על ידי עיתונאי הרכב כ"קופה ארבע דלתות". השם "פנמרה" מגיע גם משילוב המילים "פנורמה" ו"פורשה".פורשה פנורמה היא התוספת האחרונה למערך פורשה, והיא נוצרה בתגובה לדרישת הלקוחות. הפנאמרה, שנועדה להחליף את ה-928. הייתה לה מערכת מתלי אוויר אדפטיבית ומערכת הנעה לכל הגלגלים אופציונלית. הדור השני של מכונית זו שוחרר בשנת 2017 בשם Panamera 4S.

להפנאמרה  יש בסיס גלגלים ארוך ותליונים קצרים לתמרון קל בכבישים צרים. המכונית כוללת גם קו גג שטוח המעניק לה מראה ספורטיבי ומספק ראות טובה יותר לנהגים בעת חניה או נסיעה לאחור. פורשה פנורמה היא אחת התוספות החדשות ביותר לפורשה

פורשה טאקן היא מכונית שתוכננה בשנות ה-50.

יש לו מנוע ארבעה צילינדרים והוא נועד להיות רכב עם גג נפתח. העיצוב של המכונית מאוד מלוטש ויש לה הרבה קימורים שגורמים לה להיראות כמו מכונית ספורט אלגנטית. ה-Porsche Taken נוצר על ידי פרדיננד אלכסנדר פורשה, המכונה גם מעבורת פורשה. הוא עיצב את המכונית הזו כדי להימכר כערכה שאנשים יוכלו להרכיב בעצמם. היו רק ארבעה דגמים שנעשו אי פעם מהרכב הזה וכולם נמכרו בארצות הברית. בשנת 1956 החליטה החברה להפסיק את ייצור המכוניות הללו מכיוון שלא היה להן מספיק מימון לייצור או לשיווקן כראוי. פורשה טאקן היא רכב חשמלי שהוצג בשנת 2019. המכונית היא מכונית ספורט יוקרתית עם מהירות מרבית של 155 קמ"ש וטווח נסיעה של 250 מיילים. לרכב מערכת הנעה לכל הגלגלים עם היגוי אחורי. זה מאפשר טיפול וזריזות טובים יותר על הכביש.

חלק מהתכונות ברכב זה כוללות:

– ממשק מסך מגע עם אפשרויות ניווט, בקרת אקלים ומולטימדיה

– גג פנורמי המספק תצוגה של 360 מעלות על הנעשה מחוץ לרכב

– פנסי LED מלאים

– גלגלי 16 אינץ' עטופים בצמיגים בפרופיל נמוך כדי לספק יותר טלאי מגע לטיפול טוב יותר

פורשה טאקן היא מכונית קונספט שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז בספטמבר 2011. מדובר ברכב חשמלי, עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 350 ק"מ. יש לו ארבעה מושבים, וניתן להטעין אותו תוך שעתיים בלבד באמצעות שקע 400 וולט.

פורשה 718 הייתה המכונית הראשונה מסוגה שנבנתה על ידי פורשה.

מדובר במכונית ספורט שהוצגה ב-1963 והיא הייתה היורשת של ה-356. ה-718 היא חלק מליין ה-718, הכולל את ה-718 RSK, 718 RSK Spyder, ו-718 RS60.פורשה 718 היא מכונית ספורט שיוצרה על ידי פורשה AG בין השנים 1959 עד 1962. ה-718 הייתה היורשת של הפורשה 356 והוחלפה ב-912.

פורשה 718 היא מכונית ספורט שנבנתה על ידי פורשה משנת 1962 עד 1965. היא הייתה היורשת של פורשה 356, והוחלפה ב-911.

ה-718 פותחה כגרסה חזקה יותר, גדולה וכבדה יותר של ה-356. היה לו מנוע ארבעה צילינדרים מקורר אוויר שהגדיל את ההספק מ-75 PS (55 קילוואט) ב-356 ל-95 כ"ס (70 קילוואט). סגנון המרכב נשאר דומה לזה של ה-356 אך עם קצה אחורי מרובע יותר ופנסי אחוריים גדולים יותר.פורשה 718 היא מכונית ספורט שיצאה לאקרנים בשנת 2017. זהו הדגם החדש לחלוטין של פורשה מאז יציאת ה-991 לשוק ב-2011. העיצוב של ה-718 מבוסס על ה-911 והוא בעל מנוע שטוח-ארבעה מוגדש טורבו בהספק של 350 כ"ס. המכונית כוללת גם תיבת הילוכים כפולת מצמדים PDK ומערכת הנעה אחורית.

פורשה 911 היא מכונית ספורט שיוצרה לראשונה בשנת 1963.

המכונית הייתה תחליף לפורשה 356 ועשתה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פרנקפורט ב-1963. ל-911 המקורי היה מנוע שטוח-שש שמורכב מאחור, מקורר אוויר, שהיה שונה מהמנועים הקדמיים של מתחריו העיקריים, אך בכל זאת היה זה עיצוב מתקדם לימינו. גרסה מקורית זו ידועה כיום כ-911 "הקלאסית" או "המקורית". המכונית עברה מספר אבולוציות גדולות, ושונתה כך שכוללת מגדשת טורבו והנעה לכל הגלגלים (מאז 1989).

פורשה 911 היא אחת המכוניות האייקוניות בהיסטוריה. הוא הוצג לראשונה בשנת 1963, ומאז הוא מיוצר. שמה של המכונית מגיע מנפח המנוע שלה 1.6 ליטר ומשנת הדגם שלה 1963. פורשה 911 היא מכונית ספורט בעלת שתי דלתות וארבעה מושבים אשר תוכננה לנהיגה מהירה במסלול מירוצים וכן בכבישים ציבוריים. יש לו מנוע אחורי ופריסה של הנעה אחורית המספקים יותר כוח וטיפול טוב יותר מאשר מכוניות ספורט אחרות של תקופת הזמן, כגון יגואר E-Type או שברולט קורבט.

פורשה 911 היא מכונית ספורט הידועה בביצועים ובעיצוב שלה. ה-911 הוצג לראשונה בשנת 1963 ומאז הוא הדגם הפופולרי ביותר של פורשה. לדור הראשון של ה-911 היה מנוע 2.0 ליטר עם 130 כוחות סוס, שהספיקו כדי להגיע למהירות מרבית של 110 מייל לשעה.

שנות הזהב של פורשה:

סיפורה של אחת מיצרניות הרכב המצליחות ביותר שעלתה לגדולה עולמית בעשורים האחרונים. זו חברה שהיתה לה התחלות צנועות, אבל הצליחה להצטיין בתקופה שבה עיצוב וייצור המכוניות השתנו במהירות. המורשת שהחברה הזו הותירה לנו היא כזו שתיזכר לדורות הבאים.