סיפורו של פרדיננד פורשה

winner

אודות DreamMotors

אני אוהב מכוניות אני אוהב עיצוב
– שמחברים בינהם ביחד
המכונית פורשה היא המנצחת

lion-porsche
porsche panamera

פורשה פנמרה

דגמי הפורשה פנמרה מלווים אותנו החל משנת 2009 והחברה הציגה לנו כבר...

פורשה 911

רכב יוקרה מהיר במיוחד שלא מוותר על טאצ' קטן של...
718-cayman-02

718 פורשה

דגמי הפורשה 718 מלווים אותנו כבר משנת 2004 ואין ספק שהם כאן בכדי...
פורשה קאיין

פורשה קאיין

רכבי הסדרה מככבים על כבישי ישראל החל משנת 2019 וההתלהבות מהם פשוט...
porsche-macan

פורשה מקאן

כל חובב רכבי יוקרה כבר מזמן יודע שאין שני לפורשה. מדובר בחברה...
porsche-taycan

פורשה טייקן

רגעי הספורט הטובים ביותר הם השניות לאחר שיא הרצים – כאשר הנשמה...
ferdinand-porsche-dreammotors

פרדיננד פורשה נולד ב-3 בספטמבר 1875 בעיירה הקטנה מאפרסדורף, ממלכת בוהמיה, אוסטריה-הונגריה. הוא היה בנם של אנטון פורשה ואנה מריה פורשה
פורשה לא נולד למשפחה עשירה ואביו נאלץ לעבוד בתור נגר ושרברב כדי לפרנס את משפחתו. פורשה הצעיר גילה עניין בהנדסה מגיל צעיר מאוד.

פרדיננד פורשה

לאחר שסיים את לימודיו בבית ספר Realschule בפארדוביצה, צ'כוסלובקיה (כיום צ'כיה). הוא נרשם לאוניברסיטה הטכנולוגית של וינה ללימודי הנדסת מכונות וגם למד באוניברסיטה הטכנית במינכן וסיים תואר בהנדסת מכונות.

ferdinand-porsche-1893

מערכת חשמל שבנה פורשה ב1893 בבית הוריו

עבודתו הראשונה של פרדיננד פורשה הייתה אצל אוסטרו-דיימלר, שם עבד כמהנדס. הוא הפך לראש צוות העיצוב ב-1929 ופיתח את מנוע המכוניות הראשון של החברה, שבסופו של דבר יהפוך לסטנדרט לכל רכבי אוסטרו-דיימלר.

work-shop
פורשה המהנדס ונהג המירוצים הראשון שתכנן ובנה את המכונית שלו .הוא בנה את המכונית הראשונה שלו בגיל 25 והייתה לו הרגשה שהוא יצליח בענף הזה 
הייתה לו אישיות מאוד חרוצה ואהב מכוניות עד כדי כך שהוא הקדיש את כל חייו ליצירת לא רק מכונית בודדת אלא המכונית הראשונה שכל אחד יכול לנהוג בה. התוצאה של עבודתו ידועה היום כחיפושית פולקסווגן

יצירת "מכונית העם" הראשונה

בתחילת שנות ה-30, חיפושית פולקסווגן נוצרה כ"מכונית של אנשים" במטרה לספק רכב במחיר סביר לאזרח הממוצע. המכונית תוכננה להיות קלה לייצור ותחזוקה, מה שבתורו הפך אותה למשתלמת יותר. החיפושית הפכה לאחת המכוניות הפופולריות בהיסטוריה ונמכרת עד היום.
חיפושית פולקסווגן נוצרה כ"מכונית של אנשים" במטרה לספק רכב במחיר סביר לאזרח הממוצע

בניגוד למכוניות אחרות שיוצרו באותה תקופה שהיו יקרות מדי או שבנייתן ארכה זמן רב מדי. חיפושית פולקסווגן הפכה לאחת המכוניות המצליחות ביותר שיוצרו אי פעם, עם למעלה מעשרים מיליון שיוצרו עד 2003.

פרדיננד פורשה והפרויקטים השונים שלו שהובילו לקריירה המוצלחת שלו

פורשה גם עיצב את אחד מאבות הטיפוס הפועלים הראשונים של מכונית עם מנוע חשמלי, אותה בנה ב-1898 כשהיה בן 23 בלבד. פרויקט זה הוביל להצלחתו כמהנדס רכב ומעצב כי הוא עזר לו להבין כיצד חשמל יכול להניע מכונית

electric-car

הגישה החדשנית של פורשה לבניית מכוניות ומנועים

פרדיננד פורשה היה איש חזון שהבין שמכוניות הולכות להיות חלק גדול מהעתיד. הוא תכנן ובנה מכוניות ומשאיות, אבל הוא גם הבין את חשיבות כוח המנוע.
לפרדיננד פורשה הייתה גישה חדשנית לבניית מכוניות ומשאיות. הוא יצר מנועים שהיו חזקים מספיק עבור כלי הרכב שהוא חזה. אחד המנועים המפורסמים ביותר שלו הוא מנוע שטוח-4 מקורר אוויר ששימש בדגמי פורשה 356, 911, 914, 924, 928 ו-944

הימים האחרונים של פורשה ומותו

פורשה לקה בשבץ ומת ב30 לינואר 1951.

לאחר שנים רבות של עבודה קשה ומסירות, הפך פרדיננד פורשה למעצב רכב נודע ובונה מכוניות מרוץ. כושר ההמצאה שלו הוא הסיבה שבגללה יש לנו מכוניות היום!